Vuokatin Yhteismarkkinointi

Vuokatin yhteismarkkinoinnin tavoitteena on kasvattaa Vuokatti-brändin tunnettuutta, saada lisää matkailijoita alueelle ja ja tuoda lisämyyntiä markkinointiyhteistyössä mukana oleville yrityksille. Yhteismarkkinointiin on tervetulleita kaikki matkailijoille palveluita tarjoavat yritykset (mm. majoitus-, ravintola-, kulttuuri-, ohjelmapalvelu-, liikunta- ja hyvinvointitoimijat) sekä kunnat ja tapahtumajärjestäjät.

Tärkein kohdemarkkina vapaa-ajan matkailussa on Suomi, mutta markkinointitoimenpiteitä on tehty myös saksankieliseen Eurooppaan. Markkinoinnin pääkohderyhmät kotimaassa on aktiiviset liikkujat, hyvinvoinnista kiinnostuneet sekä yritykset ja työntekijät (bleisure eli business ja pleasure).

Vuokatin Matkailukeskus Oy tekee kansainvälistä matkailumarkkinointia valitsemillaan markkina-alueilla tavoitteellisesti kasvavan kansainvälistymispolun mukaisesti. Kansainvälisessä matkailumarkkinoinnissa hyödynnetään Visit Finlandin asiakaskohderyhmien segmentointia.

Valtaosaa kotimaan markkinoinnista tehdään digitaalisesti hyödyntäen Vuokatin Matkailukeskus Oy:n hallinnoimaa vuokatti.fi matkailusivustoa sekä Vuokatin sosiaalisen median kanavia: Facebook, Instagram ja TikTok. Vuokatti.fi sivustolla oli vuonna 2023 495 183 käyntiä ja vuodelle 2024 käyntien määrä kasvaa entisestään. Vuokatin sosiaalisen median tileillä tavoitettiin vuonna 2023 noin 1,3 miljoonaa käyttäjää (Facebook + Instagram) ja TikTok julkaisut sai 2,2 miljoonaa näyttöä. Kotimaan matkailumarkkinointia tehdään myös uutiskirjeiden, tv- ja radiokampanjoiden, natiiviartikkeleiden ja Google-mainonnan avulla sekä osallistumalla erilaisiin messu- ja ryhmämyyntitapahtumiin.

Kansainvälistä matkailumarkkinointia tehdään valituilla markkina-alueilla mm. myyntitapahtumiin osallistumalla, matkanjärjestäjäyhteistyöllä sekä järjestämällä vaikuttaja-, media- ja matkanjärjestäjävierailuja alueelle.

Vuokatin Yhteismarkkinointiin pääsee mukaan eri suuruisilla yhteismarkkinoinnin paketeilla. Vuoden 2024 paketit sisältöineen löydät alta. Mikäli haluat olla mukana, ota yhteyttä Aija Laukkaseen .